حالا برگشتی چه قد دیر و چه قد دیر…

یک صحنه توی کارتون” Up” هست که حک شده توی یکی از حفره های ساکت ذهنم.
آن جایی که آقای فردریکسن از بادکنک های خانه ی معلق اش ناامید می شود و برای این که پرواز کند همه ی وسایل ِ خانه اش را یکی یکی می اندازد بیرون. آن مبلی که همسرش روی آن می نشست….قاب عکس و صندلی و خلاصه همه ی وسایل خانه که پر از خاطره ی همسرش بود. اولین باری که این کارتون را می دیدم فکر کردم به محض این که خانه اش پرواز کند حتما یک صحنه ای را نشان می دهد که آقای فردریکسن دارد غصه ی وسایل بیرون ریخته اش را می خورد.اما نه.غصه که نخورد هیچ خیلی هم خوشحال شد از این که خانه اش دوباره داشت پرواز می کرد و می توانست آن را همان جایی فرود بیاورد که زن اش همیشه آرزو داشت.انگار براورده کردن آرزوی Ellie مهم تر از خاطرات اش بود.
… نمی دانم چه طور شد و توی آن لحظه چه اتفاقی افتاد و جرقه اش از کجا آمد که توی یک لحظه برگشتم توی خانه و همه را ریختم بیرون.شاید نشود برای همیشه از سنگینی ِ اضطراب و دلهره و بی اعتمادی و دلتنگی خلاص شوم…اما یک ماه که می شود….
یک ماه نگران ِ بودن و نبودن و آمدن و نیامدن چیزی نباشم اشکالی دارد؟ ….گیریم توی خانه غذا هم نداشته باشم بخورم و هیچ جایی برای نشستن هم نداشته باشم…مهم نیست. گاهی آرزوها مهم تر از خاطره ها هستند.می خواهم آرزوهایم آرامش بگیرند..می خواهم از تیمارستان مرخص شوند…می خواهم زنده شوند…همین!

یک نظر برای مطلب “حالا برگشتی چه قد دیر و چه قد دیر…”

  1. ناشناس

    سین الف *** همانا سیری روح و دل بر سیری جسم برتر است!آیات آنی. *** :))))))
    شب زاد *** :)))))) *** هنوزم اگه سریالی دم دست ام نباشه..موقع غذا خوردن باید کتابی مجله ای چیزی بخونم.اصلا غذا خوردن با یه کار دیگه ست که بهم لذت می ده.منم حس خوبی به تو دارم شب زاد.دلم می خواست وبلاگم مثل کمی قبل تر ها..مثل الان وبلاگ تو خلوت و دنج بود.
    *** منم موقع غذا کتاب می خوندم.باورم نمیشه من و تو از دو تا دنیای متفاوت یه عادت به این مشترکی داشته باشیم.هر چی بیشتر می خونمت بیشتر باران رو دوس می دارم ***
    *** هنوزم اگه سریالی دم دست ام نباشه..موقع غذا خوردن باید کتابی مجله ای چیزی بخونم.اصلا غذا خوردن با یه کار دیگه ست که بهم لذت می ده.منم حس خوبی به تو دارم شب زاد.دلم می خواست وبلاگم مثل کمی قبل تر ها..مثل الان وبلاگ تو خلوت و دنج بود. ***

    پاسخ

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *